ЕКІНТІ НАМАЗЫ АЛДЫНДАҒЫ СҮННЕТТІҢ АРТЫҚШЫЛЫҒЫ ҚАНДАЙ?
ЕКІНТІ НАМАЗЫ АЛДЫНДАҒЫ СҮННЕТТІҢ АРТЫҚШЫЛЫҒЫ ҚАНДАЙ?
ЕКІНТІ НАМАЗЫ АЛДЫНДАҒЫ СҮННЕТТІҢ АРТЫҚШЫЛЫҒЫ ҚАНДАЙ?
Құран Кәрім – Алла Тағала тарапынан түсірілген, үкімі қияметке дейін жалғасатын, адамзат баласы үшін тура жол нұсқаушы ретінде берілген ұлы сый.
Қасиетті Рамазан айын жоғары деңгейде өткізу мұсылманның мұраты десек, сырғып өте шығар отыз күн рухани дүниемізге оң әсерін тигізуі үшін Ережеп пен Шағбанды да ойдағыдай өткізуге тиіспіз. Осы орайда оқырман қауымға пайдалы кеңестерімізді бөлісуді жөн санап отырмыз.
Ережеп – берекелі һәм ұлық ай. Бұл айда игі амалдарға мол сауап жазылады, құлшылықтар мен дұғалар қабыл болады. Алла Елшісі (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын): «Бес түн бар, онда дұғалар кері қайтарылмайды. Олар – Ережеп айының алғашқы түні, Шағбан айының жартысындағы түн, Жұма түні, Ораза және Құрбан айт түндері», – деген.
Асыл дініміз Ислам мұсылмандарды тек өзін ғана емес, өзгелердің де қал-жағдайын ойлап, уайымдап, қарайласуды, өзгені өзінен де жоғары қою қатежіттігін үйретеді.
Жеке тұлғаның мінез-құлқының қалыптасуында достықтың әсері өте үлкен. Адам баласы досының бойындағы қасиеттерді өз бойына да сіңіреді. Кез-келген адам қоғамда өмір сүретіндіктен, айналасында достары мен қимас жандары болатыны – табиғи жағдай. Досы жаман адамның мінезі де, өзі де бұзыла бастайды. Уақыт өте келе өзі сезбеген күйде досының мінез-құлқын бойына сіңіріп отырады. Нәтижесінде қимас досымен бірге құрдымға кеткенін байқамай да қалады.
Кейде қоғамда «мешіт көп салынып кетті» деген сөз айтылып қалады. Аллаға шүкір, мемлекеттің көмегімен мектептер мен балабақшалар салынуда. Ал жомарт жандардың, сауап іздеген азаматтардың қамқорлығымен мешіттер бой көтеруде. Сайып келгенде, бізге мешіт те, мектеп те керек. Екеуін бір-біріне қарсы қою дұрыс емес. Адам тәні азық-ауқатқа қандай тәуелді болса, біздің жанымыз да рухани азыққа сондай тәуелді. Рухани азық беретін бірден-бір орда – мешіт.
Тәбәрік – береке тілеу деген мағынаны білдіреді. Әр-Рағиб әл-Әсфәһани: былай дейді: «Береке – бір нәрседе иләһи жақсылықтың тұрақталғанын аңғартады». Ибн Манзур: «Береке – өсу, арттыру деген мағынада. Тәбәрік – адамға немесе басқа нәрсеге береке тілеп, дұға ету»[1], – дейді.
Әйел үйді сыпыру, тамақ пісіру, кір жуу секілді үй ішіндегі жұмыстарды істеуі міндетті ме?
Адам баласының жақсылыққа да, жамандыққа да бейім екендігі белгілі. Пенде бойындағы адамшылықтың шыңына бастар асыл қасиеттердің жиынтығы «ар-ождан» деп аталса, керісінше, кері тартып, кісіліктен бездіретін күшті – нәпсі дейміз. Ар-ұят, адалдық, әдептілік, жанашырлық секілді адамгершілік қасиеттер – ұжданға тиесілі болса, тәкәппарлық, көре алмаушылық, мақтаншақтық, жалқаулық, дүниеқоңыздық сынды жағымсыз мінез-құлықтар – нәпсіге тән. Сол себепті пенде нәпсісін ең жаман қалауларымен күресіп, оны тәрбиелеуі қажет.
Күз айында ҚМДБ Төрағасы, Бас мүфти Наурызбай қажы Тағанұлының бастамасымен елордада «Хусамуддин ас-Сығанақи» Ислам институты ашылған-ды. Аталған институт директоры Бағдат Манабаевпен сұхбаттасып, оқу орнының тыныс-тіршілігімен танысқан едік.
Қазақ халқының дәстүрлі дүниетанымында айналасына жайлы, ешкімге жаман ойы жоқ, жүрегі жомарт адамды «пейілі кең адам» деп атап, жоғары бағалаған. Ата-бабаларымыздан өсиет ретінде қалған: «Кең пейілді кем болмас», «Пейілі жаманға пәле жолығады», «Тар пейілге – дүние тар, кең пейілге – лашық та кең», – деген сөздерден кеңпейілді болудың адам өмірінде қаншалықты маңызды екендігін көруімізге болады.
Имам – қоғамды тәрбиелеуші, ағартушы ұстаз. Отаншыл, еңбексүйгіш, аманатқа адал, ата-анасын қадірлейтін иманды ұрпақ тәрбиелеуде имамның атқаратын рөлі ерекше. Аллаға шүкір, халқымыздың рухани дамуына, қоғамда отбасы құндылығының артуына ағартушы ұстаздар мен дін қызметкерлері үлкен үлес қосып келеді.
ЭЛЕКТРОНДЫ ТЕМЕКІ ШЕГУГЕ БОЛАДЫ МА?