Атам қазақ «Өлімнен ұят күшті» деген. Жалпақ тілмен ұят жайлы бұдан артық айту қиын. Әрине, ұятты барлығынан жоғары қойған ата-бабаларымыз ұят иманның бір тармағы, ажырамас бөлігі екеніне кәміл сенген. Сондықтан, шыбын жанын ұят жолында құрбан етуге даяр тұрған. Құран Кәрімде: «Негізінен Алланың көріп тұрғанын білмей ме?[1]», - деген аят бар. Ал, енді «Құдай көріп тұр» деген сөз қазақта үлкен тәрбиелік мәнге ие болған. Әдетте, бір оғаш іс жасап қойған кісі, пәленше сені көріп қойыпты десе, жанып тұрған шам сияқты ұяттан өртеніп кете жаздайды. Расымен де, жоқтан бар етіп жаратқан Құдай сенің әрбір қимылыңды көріп тұрады. Жатсаң да, тұрсаң да, оңаша қалсаң да, көпшілікпен бірге болсаң да Сен оның назарынан тасада қала алмайсың.

Бір данышпан кісі Лұқманнан мал етінің ең дәмді жері не деп сұрағанда, тілін ұсынған екен. Ең нашар еті дегенде де тілін берген екен. Расымен-ақ, жақсы сөз де, жаман сөз де тілден шығатыны мәлім. Басқаша айтқанда, жәннатқа жетелейтін де тіл, тозаққа түсіретін де тіл. Өйткені, тіл – жүректің қызметкері. Тіл жүректің айтпағын жеткізуші ғана. Сахаба Сәһл бин Сағд (р.а.) риуаят еткен хадисте: «Кімде-кім маған мұрты мен сақалы арасында және екі аяғы арасындағы мүшелеріне кепілдік берсе, мен оған жәннатты кепілдік етемін[1]», -   деп айтылған.

Оның толық аты-жөні – Хажжаж бин Юсуф, сақаф руынан шыққан Уммауи халифалар әулетінің қолбасшысы. Батырлығымен қоса ерекше шешен әрі тапқыр кісі болған.Алайда, тарих оның асқан зұлымдығына да куә. Бұл жолғы әңгіме оның әйелі жайлы. Ол Муһаллабқызы Һинд есімді әйел. Хажжаж оны еркінен тыс зорлықпен некелеп алады. Амалсыз көніп, залым қолбасшының әйелі боп тіршілігін жасай бастайды.

Құрбан айт қажылықтан соң келетін мереке. Кеше қажылар арафа жотасында тұрып, қажылықтың үш парызының бірін орындады. Ораза айт та айлардың сұлтаны рамазан оразасы бітуімен келетін мейрам. Айтулы қос айт да Ислам дінінің негізі және тірегі боп саналатын ораза және қажылық соңынан болатын мереке. Құран Кәрімде:

Қасиетті Зүлхиджа айы басталып, Құрбан айт мерекесі тойланар уақытта мұсылмандардың дені атқарусыз қалдырған немесе мән бермейтін құлшылық түрі бар. Ол – тәшриқ тәкбірі.


Бүгінгі мақаламызда, бұл құлшылықтың маңыздылығы мен осы мәселеге қатысты шариғат үкімдерін баяндайтын боламыз.

Бауыздалған мал еті адал болу үшін қандай шарттар орындалуы керек? 

Тәкбір-тәшриқ деп арапа күні таң намазынан бастап, Құрбан айтының төртінші күні екінтіге (асырға) дейінгі әр парыз намазының соңында сәлем бергеннен кейін оқылатын дұғаны айтамыз. Бұл дұғаны оқу – намаз оқуға міндетті әрбір жанға уәжіп. Өйткені, Құран Кәрімде: «Санаулы күндері (тәкбір тәшриқ күндері) Алланы зікір етіңдер»[Бақара–203 аят.], – деп бұйырған.

Құрбандық шалу мына кісілер үшін уәжіп саналады:

Құрбандық шалу Ибраһим (ғ.с.) пайғамбардың есімімен байланысты. Бұл оқиға Қасиетті Құранда былай деп баяндалады:

 

Мектепте математика пәнінен сабақ берген Ғалияш есімді ұстазымның тақырыпты түсіндіруде ұтымды бір әдісі болатын. Бала санамыз тез қабылдауы үшін ол жаңа тақырыпты тағаммен, күнделікті көз үйреткен мысалдармен байланыстыру  не салыстыру арқылы түсіндіретін. Бөлшек санды алма не қауынның бөліндісімен көрсетіп, кей мысалдарымен бізді қыран-топан күлкіге қалдыратын.

Отыз күнәны жойып, қабір азабынан қорғайтын сүре. Тәбәрак (Мүлк) сүресі

Отыз күнәны жойып, қабір азабынан қорғай…

Мұхаммед пайғамбар (с.ғ.с.): &...

07-11-2016 Просмотров:370146

Әлемнің ең ықпалды мұсылман тұлғалары анықталды

Әлемнің ең ықпалды мұсылман тұлғалары ан…

 Амман корольдік стратеги...

11-10-2016 Просмотров:209298

Намазды қай кезде оқымаған дұрыс?

Намазды қай кезде оқымаған дұрыс?

Айша анамыз (р.а.): &laqu...

26-09-2016 Просмотров:42969

Әріптес сайттар