Ахмед еңбекқор жігіт еді. Елінен кеткеніне көп болмаса да, бойын бір түрлі сағыныш білеп алды. Күндердің күні, Құдайдың қалауымен, Халид есімді азаматпен танысты. Сұраса келе, екеуінің туған қаласы бір екенін білді. Танысқандарына көп болмаса да, бірін-бірі бала күннен бері білетін адамдарша сөздері жараса кетті. Күнде кешке бірге дастарқан басында отырып әңгіме-дүкен құруды әдетке айналдырды. Ақыры бірін-бірі көрмесе тұра алмайтын ажырамас дос болды.

Бұл баяғы бір заманда араптың ен даласында болған қисса. Тоғыз жол торабында орналасқан көне қаланың базарына жан-жақтан саудагерлер тауар әкеледі екен. Жат жерлік саудагерлер демалып тынығып отырса керек. Маңайларына бейтаныс әйел келіп көмек сұрайды. Саудагерлердің бірі тұрып:

Мұхаррам – мұсылман күнтізбесінің бірінші айы. Биыл хижраша жыл басы 21 қыркүйекке сәйкес келіп тұр. Бұл Алла Тағала соғысуға тыйым салған төрт айдың бірі, атап айтқанда Рәжәб, Зулқағда, Зулхиджа және Мұхаррам.

Аса қамқор, Ерекше мейірімді Алланың атымен бастаймын!

Әдетте, адам жаны жеңілдіктер мен сыйлық алуға құмар келеді ғой. Саудада да солай: қашан кезекті акция болады екен деп күтіп, қалаған затымызды арзан бағада алғымыз келіп жатады. Құныққандық болмаса да, осынау құмарлықты құлының бойына бітірген Алла оны осы қасиеті арқылы құлшындыратыны сөзсіз. Десе де, дүниеге емес әрине. Қайырлы амалдар мен құлшылыққа.

Екі түн. Оның біріншісі – адам өзінің үйінде бала-шағасының қасында ойнап-күліп, бақытқа толы сол түнді қаннен-қаперсіз өткізеді. Келесі түні өлім періштесі Әзірейіл (ғ.с) келіп, Алла Тағаланың әмірімен ол адамның жанын алады. 

Міне, ол адам бірінші түні жанұясының қасында бақытқа кенеліп қаннен-қаперсіз өткізген болса, келесі түнді жалғыз өзі әлемдегі ең қараңғы жерде, жанұясынан, туысқандарынан өте алыста – қабірде өткізеді. Әрине, өлімнің барлығы рас және оны бүкіл адам баласы ерте ме кеш пе әйтеуір бір татары да анық. Осы тұрғысында Алла Тағала бізге Құран Кәрімнің Бақара сүресінде:

«Барлық нәрсе құрып бітуші (жоғалушы). Тек Алла Тағала ғана қалушы» дейді.

Атам қазақ «Өлімнен ұят күшті» деген. Жалпақ тілмен ұят жайлы бұдан артық айту қиын. Әрине, ұятты барлығынан жоғары қойған ата-бабаларымыз ұят иманның бір тармағы, ажырамас бөлігі екеніне кәміл сенген. Сондықтан, шыбын жанын ұят жолында құрбан етуге даяр тұрған. Құран Кәрімде: «Негізінен Алланың көріп тұрғанын білмей ме?[1]», - деген аят бар. Ал, енді «Құдай көріп тұр» деген сөз қазақта үлкен тәрбиелік мәнге ие болған. Әдетте, бір оғаш іс жасап қойған кісі, пәленше сені көріп қойыпты десе, жанып тұрған шам сияқты ұяттан өртеніп кете жаздайды. Расымен де, жоқтан бар етіп жаратқан Құдай сенің әрбір қимылыңды көріп тұрады. Жатсаң да, тұрсаң да, оңаша қалсаң да, көпшілікпен бірге болсаң да Сен оның назарынан тасада қала алмайсың.

Бір данышпан кісі Лұқманнан мал етінің ең дәмді жері не деп сұрағанда, тілін ұсынған екен. Ең нашар еті дегенде де тілін берген екен. Расымен-ақ, жақсы сөз де, жаман сөз де тілден шығатыны мәлім. Басқаша айтқанда, жәннатқа жетелейтін де тіл, тозаққа түсіретін де тіл. Өйткені, тіл – жүректің қызметкері. Тіл жүректің айтпағын жеткізуші ғана. Сахаба Сәһл бин Сағд (р.а.) риуаят еткен хадисте: «Кімде-кім маған мұрты мен сақалы арасында және екі аяғы арасындағы мүшелеріне кепілдік берсе, мен оған жәннатты кепілдік етемін[1]», -   деп айтылған.

Оның толық аты-жөні – Хажжаж бин Юсуф, сақаф руынан шыққан Уммауи халифалар әулетінің қолбасшысы. Батырлығымен қоса ерекше шешен әрі тапқыр кісі болған.Алайда, тарих оның асқан зұлымдығына да куә. Бұл жолғы әңгіме оның әйелі жайлы. Ол Муһаллабқызы Һинд есімді әйел. Хажжаж оны еркінен тыс зорлықпен некелеп алады. Амалсыз көніп, залым қолбасшының әйелі боп тіршілігін жасай бастайды.

Құрбан айт қажылықтан соң келетін мереке. Кеше қажылар арафа жотасында тұрып, қажылықтың үш парызының бірін орындады. Ораза айт та айлардың сұлтаны рамазан оразасы бітуімен келетін мейрам. Айтулы қос айт да Ислам дінінің негізі және тірегі боп саналатын ораза және қажылық соңынан болатын мереке. Құран Кәрімде:

Қасиетті Зүлхиджа айы басталып, Құрбан айт мерекесі тойланар уақытта мұсылмандардың дені атқарусыз қалдырған немесе мән бермейтін құлшылық түрі бар. Ол – тәшриқ тәкбірі.


Бүгінгі мақаламызда, бұл құлшылықтың маңыздылығы мен осы мәселеге қатысты шариғат үкімдерін баяндайтын боламыз.

Отыз күнәны жойып, қабір азабынан қорғайтын сүре. Тәбәрак (Мүлк) сүресі

Отыз күнәны жойып, қабір азабынан қорғай…

Мұхаммед пайғамбар (с.ғ.с.): &...

07-11-2016 Просмотров:362457

Әлемнің ең ықпалды мұсылман тұлғалары анықталды

Әлемнің ең ықпалды мұсылман тұлғалары ан…

 Амман корольдік стратеги...

11-10-2016 Просмотров:202067

Қызуды түсірудің Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) айтқан бір тәсілі

Қызуды түсірудің Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) …

  Кейде ауырсақ қызуымыз...

21-09-2016 Просмотров:34361

Әріптес сайттар